joomlarulit.com
Obilježeno 10 godina zajedničkog rada i podrške Federalnog ministarstva trgovine i udruženja potrošača u Federaciji BiH

U Sarajevu održana Konferencija o trenutnom stanju i budućnosti zaštite potrošača u Federaciji Bosne i Hercegovine uz pristuvo svih aktivnih udruženja građana i relevantnih institucija iz ove oblasti

 

Ministarstvo trgovine FBiH i Udruženje potrošača „Klub potrošača“ Tuzlanskog kantona organizatori su jednodnevne konferencije o zaštiti prava potrošača u Federaciji povodom 10 godina podrške i zajedničkog rada. Konferenciji, koja je održana 19.12.2017.godine u Sarajevu, prisustvovali su predstavnici 5 aktivnih udruženja potrošača na području Federacije BiH iz: Tuzle, Travnika, Goražda, Mostara i Odžaka, kao i predstavnici ureda Ombudsmana za zaštitu potrošača BiH, Agencije za sigurnost hrane BiH i Agencije za nadzor nad tržištem BiH.

Na samom početku, prisutne je pozdravio federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović, koji je napomenuo da je Federalna vlada prepoznala značaj i ulogu postojanja udruženja potrošača, te istakao izuzetnu dobru saradnju sa njima, što za krajnji cilj ima podizanje i jačanje potrošačke svijesti. U tu svrhu bržeg i ekpeditivnijeg djelovanja, promovisan je „Komunikator“ kao posebna vrsta komunikacije sa potrošačima. Radi se o novom, naprednom vidu razmjene savjeta i uputstava, koje je ulogovanjem na stranicu Federalnog ministarstva trgovine, dostupno svim potencijalnim „oštećenim građanima“ u vremenu od 10 do 14 sati.

Ovom prilikom aktivni predstavnici Udruženja potrošača, prezentovali su svoje aktivnosti i rad, te je uočen vidan pomak i vidljivi rezultati u djelovanju Udruženja iz Travnika, koji je vodeći pravni spor zastupajući oštećene građane u sistemu isporuke toplotne energije, uspio zaštititi građane i dobiti spor. Također, Udruženje „Futura“ Mostar posebno se fokusirao na konzumente meda i vodio opsežnu analizu „Kako prepoznati lažni med“. U 2017-oj godini osnovano je Udruženje potrošača Kakanj, te se očekuje vrijedni angažman u narednom periodu.

Kao jedan od zaključaka Konferencije, istaknuta je potreba čvršće međusobne saradnje Udruženja, koja bi zajedno sa Ministarstvom trgovine FBiH mogla zajednički aplicirati prema međunarodnim fondovima s namjerom jačanja bosansko-hercegovačkog društva. Također, naglašeno je da 5 kantona u Federaciji BiH nije „pokriveno“ udruženjima koja bi se bavila zaštitom potrošača u tim sredinama, te će u narednom periodu, aktivnosti teći na animiraju građana da se uključe i podignu ovu vrstu svijesti u svojoj sredini.

Inače, potrošačka svijest u BiH izrazito je na niskom nivou. U naprednim zemljama, građani kao potrošači utiču na regulaciju cijena električne energije, telekomunikacijskih usluga, dok se u našoj zemlji pritužbe uglavnom odnose na trgovinske reklamacije, te pritužbe u komunalnoj oblasti.

 

Klub potrošača Srednje Bosne

Ocijeni
(0 glasova)
Čitano 1712 puta
Top