joomlarulit.com
Javna rasprava o Odluci o javnim parkiralištima u Travniku

U srijedu, 23.05.2018.godine sa početkom u 17:00 sati u Velikoj sali Općine Travnik, zakazana je javna rasprava o Nacrtu Odluke o javnim parkiralištima na području Općine Travnik.

Ovom Odlukom se ne reguliše samo postojanje i rad javnih parkirališta kojima upravlja JP Stan Travnik, nego i parkirališta ispred stambenih zgrada, odnosno, kako su u Odluci definisana kao javna parkirališta namijenjena za parkiranje vozila poznatih korisnika. Ova parkirališta su do sada bila putpuno besplatna, ali i neuređena, u smislu da stanari zgrada imaju prednost pri parkiranju u odnosu na druge građane. Na žalost, ni ovaj Nacrt Odluke ne donosi ključna riješenja koja se tiću građana - ko će imati prednost pri zakupu parkinga (broj parking mjesta ispred zgrada je višestruko manji od broja vozila), koja cijena će biti zakupa ili vinjete, odnosno, na koji način će biti trošena prikupljena sredstva i u kojim dijelovima Općine. Da li će ova Odluka riješiti jedan od gorućih problema u gradu vrlo brzo ćemo vidjeti...

U nastavku pročitajte integralni tekst Nacrta...

Na osnovu člana 8. i člana 13. Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine F BiH“, broj 49/06 i 51/09), a u vezi sa članom 2. Zakona o privremenom korištenju javnih površina na području Srednjobosanskog kantona („Službene novine SBK/KSB“, broj 14/16), općinsko vjeće Travnik na sjednici koja je održana dana ___________ 2018. god., d o n o s i

O D L U K U
o javnim parkiralištima na području općine Travnik
(NACRT)

I- OPĆE ODREDBE

Član 1.
(Predmet Odluke)

Odlukom o javnim parkiralištima na području općine Travnik (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se:
a) uslovi i način korištenja javnih parkirališta,
b) uslovi i način korištenja parking površina namijenjenih za parkiranje vozila stanara u objektima kolektivnog stanovanja,
c) kontrola korištenja javnih parkirališta,
d) nadzor i kaznene odredbe,
e) prelazne i završne odredbe.
Djelatnost javnih parkirališta je djelatnost od javnog interesa, a mora se obavljati kontinuirano i u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima, te ovom Odlukom.

Član 2.
(Načela obavljanja djelatnosti javnih parkirališta)

Djelatnost javnih parkirališta vrši se tako da osigura:
a) trajno i kontinuirano obavljanje djelatnosti javnih parkirališta,
b) kvalitet u obavljanju djelatnosti javnih parkirališta,
c) održavanje prostora na kojem se obezbjeđuje obavljanje djelatnosti javnih parkirališta u stanju stalne funkcionalne sposobnosti,
d) formiranje visine naknade za obavljanje djelatnosti javnih parkirališta, kojom se obezbjeđuje samoodrživost, odnosno održivi razvoj,
e) javnost i transparentnost rada.

Član 3.
(Definicija djelatnosti javnih parkirališta)

Pod obavljanjem djelatnosti javnih parkirališta iz ove Odluke podrazumijevaju se poslovi formiranja i održavanja prostora na kojima se pružaju usluge parkiranja motornih vozila.
Pod prostorom iz stava 1 ovog člana podrazumijeva se javna površina određena isključivo za parkiranje motornih vozila, sa propisanim režimom korištenja i plaćanja naknade za korištenje.

Član 4.
(Davalac usluge)

Obavljanje djelatnosti upravljanja javnim parkiralištima na području općine Travnik (u daljem tekstu: Općine) povjerava se pravnom licu koje je registrovano i osposobljeno za tu vrstu poslova (u daljem tekstu: davalac usluge).

Davalac usluge je dužan voditi brigu o javnim parkiralištima na slijedeći način:
a) pokretati postupke kod nadležne Službe Općine za formiranje i obilježavanje javnih parkirališta,
b) postavljati i održavati vertikalnu i horizontalnu saobraćajnu signalizaciju,
c) održavati čistoću na javnim parkiralištima,
d) održavati javna parkirališta u zimskim uslovima.
Davalac usluge nema obavezu čuvanja vozila i ne snosi odgovornost za oštećenje ili krađu vozila.
Visinu cijene za korištenje usluga javnih parkirališta, u smislu ove Odluke, utvrđuje davalac usluge svojim pravilnikom, uz prethodnu saglasnost Općinskog vijeća Travnik (u daljem tekstu: Općinsko vijeće).

Član 5.
(Korisnik usluge)

Korisnik usluge javnih parkirališta, u smislu odredbi ove Odluke, je lice koje upravlja motornim vozilom ili vlasnik motornog vozila koje parkira vozilo na parkirno mjesto (u daljem tekstu: korisnik).
Parkiranjem vozila na parkirno mjesto korisnik prihvata uslove parkiranja koji su propisani ovom Odlukom.
Korisnik usluge dužan je platiti davaocu usluge cijenu za korištenje usluga javnih parkirališta.

II- USLOVI I NAČIN FORMIRANJA I KORIŠTENJA JAVNIH PARKIRALIŠTA

Član 6.
(Parking zone)

Javna parkirališta na kojima se pruža usluga parkiranja na području općine Travnik uz naplatu, razvrstavaju se u tri parking zone:
- Zona I, odnosno njene granice obuhvataju ulicu Šumeće i lokalitet oko Plave Vode i obuhvata Mostarsku ulicu do priključka sa magistralnim putem, dalje ide magistralnim putem do mosta iznad rijeke Lašve u naselju Osoje te tako cijelim tokom rijeke Lašve do mosta u naselju Meljanac za Ulicu Stadion, gdje graniči sa posebnom zonom III. Granica ide dalje nazad Ulicom Aleja Konzula i Kulina Bana do raskrsnice sa magistralnim putem te dalje magistralnim putem do početne tačke koja obuhvata Ulicu Šumeće,
- Zona II obuhvata kompletnu površinu općine Travnik izuzimajući zonu I i zonu III,
- Zona III obuhvata mikro lokalitet u naselju Meljanac, čiji dio granica tangira granice zone I na potezu od raskršća ulica Aleja Konzula i Stadion do donjeg mosta a dalje ide tokom rijeke Lašve do gornjeg mosta pa se preko kružnog toka u naselju Meljanac vraća prema prema raskršću ulica Aleja Konzula i Stadion.
Zone iz prethodnog stava ovog člana opisane su Grafičkim prikazom zona javnih parkirališta na području općine Travnik (u daljem tekstu: grafički prikaz zona) koji je sastavni dio ove Odluke.
Javna parkirališta u zoni I i zoni II koriste se za parkiranje putničkih motornih vozila, a javna parkirališta u zoni III su javna parkirališta namjenjena za parkiranje isključivo autobusa i teretnih vozila.

Član 7.
(Formiranje javnih parkirališta)

Formiranje javnih parkirališta na području Općine, odobrava Služba za urbanizam, građenje, katastar i imovinsko-pravne poslove (u daljem tekstu: Služba za urbanizam).

Postavljanje vertikalne signalizacije na formiranim javnim parkiralištima iz prethodnog stava (saobraćajni znakovi, dopunske table) odobrava Služba za zajedničke i komunalne poslove (u daljem tekstu: Služba za komunalne poslove).
Javna parkirališta mogu biti stalnog ili privremenog statusa.
Stalni status javnog parkirališta utvrđuje Služba za urbanizam rješenjem o urbanističkoj saglasnosti u skladu sa važećom detaljnom provedbeno-planskom dokumentacijom (Regulacionim planom ili Urbanističkim projektom) prema kojoj je na predmetnom području-zemljištu planirano parkiralište.
Ukoliko u okviru javnog parkirališta ima radova ili ugradnje opreme koji podliježu pribavljanju odobrenja za građenje, ista Služba će ga donijeti u skladu sa projektnom dokumentacijom.
Privremeni status javnog parkirališta takođe odobrava Služba za urbanizam na zemljištu koje nije privedeno krajnjoj namjeni, dajući mu privremeni status na maksimalni period do 3 (tri) godine uz obavezni uslov da se taj period može i skratiti iz razloga privođenja zemljišta planiranoj ili drugoj namjeni ili iz nekih drugih razloga od općeg interesa.
Rješenje o urbanističkoj saglasnosti ili privremeno rješenje o formiranju javnog parkirališta iz stava 4. i 6. ovog člana, pored urbanističko-tehničkih uslova kao i ostalih uslova i obaveza, mora sadržavati i grafički prikaz koji u vizuelnom smislu daje jasne pokazatelje o formiranom javnom parkiralištu (oblik i položaj parking prostora, način organizovanja parking mjesta: paralelno, uzdužno, koso, kombinovano i sl; označena mjesta za zabranu parkiranja, dimenzije i ostalo čime se jasnije upotpunjuju uslovi i obaveze dati dispozitivom rješenja iz stava 4. i 6. ovog člana).

Član 8.
(Radno vrijeme javnih parkirališta)

Radno vrijeme javnih parkirališta utvrđuje se u zavisnosti od parking zone i položaja javnog parkirališta i to:
1. u zoni I i zoni II:
a) od 00:00 h do 24:00 h tokom cijele godine na zatvorenim javnim parkiralištima.
b) od 08:00 h do 16:00 h tokom cijele godine na otvorenim javnim parkiralištima.
2. u zoni III od 00:00 h do 24:00 h tokom cijele godine.
Zatvoreni parkinzi su parking prostori kojima je onemogućen slobodan ulaz i izlaz iz istih a koji se kontroliše putem elektronskih kontrolnih rampi i njhovo radno vrijeme mora biti od 00:00 h do 24:00 h tokom cijele godine, odnosno kontrolne rampe moraju biti u funkciji.
Za ispravnost rada elektronskih kontrolnih rampi iz prethodnog stava te ažurnost u otklanjanju eventualnih kvarova na istima, odgovoran je davalac usluga.

Član 9.
(Vertikalna i horizontalna saobraćajna signalizacija)

Javna parkirališta iz člana 6. ove Odluke trebaju biti označena sa vertikalnom i horizontalnom saobraćajnom signalizacijom, u skladu sa propisima o sigurnosti saobraćaja u Bosni i Hercegovini (u daljem tekstu: BiH).
Vertikalna saobraćajna signalizacija sadrži:
1. oznaku „P“ (parkiralište) - skraćeni naziv parkirališta
2. broj parkirne zone
3. upozorenje o obaveznoj naplati usluga parkiranja
4. cijenu usluga javnih parkirališta
5. upozorenje da će vozila parkirana na nedozvoljenim (neobilježenim) mjestima biti blokirana uređajem za blokiranje točkova - „lisicama“
6. radno vrijeme naplate usluge parkiranja.
7. vremenski periodi ili dani za koje se ne naplaćuje parking

Horizontalna saobraćajna signalizacija označava se u skladu sa propisima o sigurnosti saobraćaja u BiH.
Korisnik je dužan vozilo parkirati u skladu sa vertikalnom i horizontalnom saobraćajnom signalizacijom, odnosno u skladu sa uputama koje mu daje službeno lice davaoca usluge, ako parkiralište nema horizontalnu signalizaciju (ako podloga parkirališta nije asfaltirana ili betonirana).

Član 10.
(Parkirna mjesta za lica sa invaliditetom)

Na svakom javnom parkiralištu od minimalno tri do pet parking mjesta određuju se najmanje jedno parking mjesto za lica sa invaliditetom a na javnim parkiralištima sa minimalno šest parking mjesta određuju se najmanje dva parking mjesta za lica sa invaliditetom.
Izuzetno, na javnom parkiralištu sa manje od tri parking mjesta, može se privremeno odrediti jedno parking mjesto za lice sa invaliditetom.
Vozilo kojim upravlja lice sa invaliditetom može se parkirati na javnim parkiralištima, odnosno na parking mjestima posebno obilježenim za lica sa invaliditetom, bez plaćanja parkirne karte ali samo uz posjedovanje znaka pristupačnosti na ograničeno vrijeme parkiranja do 1 (jedan) sat besplatno u zoni I ili do 2 (dva) sata besplatno u zoni II.
Uslovi za dobijanje znaka pristupačnosti, njegov oblik i sadržaj propisani su Federalnim propisom o načinu obilježavanja vozila kojima upravlja lice s oštećenim ekstremitetima.
Vozilo parkirano na parkirnom mjestu označenom za lice sa invaliditetom, a koje nema vidno istaknut znak pristupačnosti, bit će blokirano uređajem za blokiranje točkova, tzv. „lisicama“, a troškove deblokiranja snosi korisnik usluge.

Član 11.
(Satna i dnevna parkirna karta)

Parkirna karta može biti satna i dnevna.
Korisnik plaća uslugu korištenja javnih parkirališta unaprijed kupovinom parkirne karte ili elektronskim putem.
Parkirna karta je dokaz o uredno plaćenoj naknadi za parkiranje na javnom parkiralištu.
Korisnik je dužan istaći parkirnu kartu u vozilu ispod prednjeg vjetrobranskog stakla.
U periodu važenja parkirne karte vozilo sa satnom i dnevnom parkirnom kartom može biti parkirano na svim javnim parkiralištima na kojima se vrši naplata unutar zone za koju je parkirna karta izdata i u zoni nižoj od te.
Parkirna karta sadrži slijedeće podatke:
1. skraćenu oznaku davaoca usluge,
2. serijski, odnosno, redni broj karte,
3. datum izdavanja,
4. vrijeme početka parkiranja,
5. vrijeme trajanja parkiranja,
6. obavijest o načinu isticanja parkirne karte,
7. cijenu parkiranja.

Član 12.
(Mjesečna i godišnja parkirna karta)

Davalac usluge izdaje mjesečne i godišnje parkirne karte.
Parkirna karta iz stava 1 ovog člana izdaje se na osnovu podnesenog zahtjeva, uz koji se na uvid prilaže lična karta i saobraćajna dozvola.

Mjesečne i godišnje parkirne karte mogu se koristiti samo za vozilo za koje su izdate.
Mjesečna odnosno godišnja parkirna karta ima obilježje Općine Travnik (ime i grb), naziv davaoca usluge, registarsku oznaku vozila, serijski broj, mjesec ili godinu važenja karte.
Korisnik mjesečne, odnosno godišnje parkirne karte dužan je istaći parkirnu kartu u vozilu ispod prednjeg vjetrobranskog stakla.
U periodu važenja parkirne karte, vozilo sa mjesečnom i godišnjom parkirnom kartom može biti parkirano na svim javnim parkiralištima na kojima se vrši naplata unutar zone za koju je parkirna karta izdata, i u zonama nižim od te.
Izdavanje mjesečne i godišnje parkirne karte ne obavezuje davaoca usluge da za iste obezbjedi kontinuirano slobodno parkirno mjesto.

Član 13.
(Načini plaćanja parkirne karte)

Visina cijene parkirne karte utvrđuje se u zavisnosti od zone u kojoj se javno parkiralište nalazi.
Plaćanje parkirne karte na javnom parkiralištu vrši se putem: ovlaštenog službene lica davaoca usluge, poluautomatski, automatski i pomoću mobilnog telefona slanjem SMS poruke.
U slučaju kvara fiskalnog uređaja ili parking automata, obaveza davaoca usluge je izdavanje pisanog fiskalnog računa korisniku javnog parkirališta
Parkirna karta na otvorenim javnim parkiralištima ne plaća se nedjeljom i državnim praznicima te na dan 21.03. kada je Dan općine Travnik.
Parkirna karta na zatvorenim javnim parkiralištima ne plaća se na dan 21.03. kada je Dan općine Travnik.

Član 14.
(Naplata putem ovlaštenog službenog lica davaoca usluge)

Kod naplate javnog parkirališta putem ovlašteno službenog lica davaoca usluge korisnik unaprijed kupuje popunjenu parkirnu kartu od istog i ističe je na vidno mjesto ispod prednjeg vjetrobranskog stakla.
Ovlašteno službeno lice davaoca usluge mora imati identifikacionu legitimaciju, na kojoj je ispisan naziv davaoca usluge, serijski broj, ime i prezime i fotografija službenog lica.

Član 15.
(Poluautomatska naplata)

Kod poluautomatske naplate naknada se kompjuterski obračunava prema podacima s ulaznog listića, i naplaćuje se na izlazu iz parkirališta kod ovlaštenog službenog lica davaoca usluge u naplatnoj kućici.

Član 16.
( Automatska naplata)

Kod automatske naplate korištenja javnog parkirališta korisnik količinom ubačenih kovanica u parking automat sam određuje dužinu plaćenog parkiranja i parkirnu kartu ističe na vidno mjesto ispod prednjeg vjetrobranskog stakla.
Zabranjeno je blokiranje i oštećenje parking automata (ubacivanjem neodgovarajućih kovanica ili drugih materijala i vršenje bilo kakvih radnji kojim se oštećuje parking automat).

Član 17.
(Naplata putem mobilnog telefona)

Naplata usluga korištenja javnog parkirališta putem mobilnog telefona slanjem SMS poruka podrazumijeva elektronsku kupovinu parkirne karte prema uputama istaknutim na parking automatima, o čemu korisnik prima povratnu SMS poruku o plaćenoj parkirnoj karti.

Član 18.
(Korištenje javnog parkirališta bez parkirne karte)

Ukoliko u toku interventnih akcija koriste javno parkiralište, korištenje javnog parkirališta bez kupljene parkirne karte dozvoljeno je:
1. službenim vozilima Ministarstva unutrašnjih poslova,
2. službenim vozilima Oružanih snaga BiH,
3. službenim vozilima Hitne pomoći,
4. službenim vatrogasnim vozilima i
5. službenim vozilima Državne agencije za istrage i zaštitu BiH (SIPA).

Član 19.
(Parkirne karte za dobitnike i sljednike ratnih priznanja ili odličja)

Na svakom javnom parkiralištu, dozvoljava se parkiranje bez plaćanja naknade dobitnicima i sljednicima dobitnika ratnih priznanja ili odličja i to: značke Zlatni ljiljan, Zlatne policijske značke-zvijezde i Reda hrvatskog trolista, uz pravilno istaknutu važeću iskaznicu.
Sljednici dobitnika ratnih priznanja ili odličja su članovi porodice čiji je status utvrđen rješenjem nadležnog organa, odnosno koji su stekli pravo na novčanu naknadu iza poginulog, umrlog ili nestalog dobitnika ratnog priznanja ili odličja.
Iskaznica se izdaje od strane davaoca usluge, na osnovu podnesenog i odobrenog zahtjeva, uz koji je potrebno na uvid priložiti slijedeće dokumenete: dokaz o posjedovanju ratnog priznanja-uvjerenje ili rješenje i saobraćajnu dozvolu na ime dobitnika, odnosno sljednika dobitnika ratnog priznanja.
Dobitnik ili jedan sljednik iza poginulog, umrlog ili nestalog dobitnika ratnog priznanja ili odličja ima pravo na izdavanje jedne iskaznice.
Iskaznica se izdaje na neograničeno vrijeme, a sadrži stilizovan grb davaoca usluge, serijski broj, ime i prezime lica kojem se izdaje i registarsku oznaku vozila za koje se izdaje.
Iskaznicu je potrebno istaknuti na vidnom dijelu sa unutrašnje strane vjetrobranskog stakla vozila za koje je izdata.
Svaka utvrđena zloupotreba korištenja iskaznice iz stava 1 ovog člana bit će sankcionisana izuzimanjem iskaznice, bez mogućnosti dobijanja nove.

Član 20.
(Javna parkirališta namijenjena za parkiranje vozila poznatih korisnika)

Javna parkirališta mogu biti u potpunosti ili djelimično namijenjena za parkiranje vozila poznatih korisnika.
Poznati korisnici mogu biti javne institucije, stanari u objektima kolektivnog stanovanja te pravna i fizička lica koja obavljaju samostalnu djelatnost.

Član 21.
(Vertikalna saobraćajna signalizacija javnih parkirališta namijenjenih za parkiranje vozila poznatih korisnika)

Parking površine iz člana 20. ove Odluke označene su vertikalnom saobraćajnom signalizacijom koja sadrži:
1. oznaku lokacije parkinga (skraćeni naziv parkinga),
2. znak zabrane parkiranja, osim vozila poznatih korisnika koji imaju odgovarajuću vinjetu,
3. broj parking mjesta za poznate korisnike,
4. upozorenje da će vozila bez uredno istaknute vinjete biti blokirana uređajem za blokiranje točkova - „lisicama“.

Član 22.
(Vinjeta)

Parkiranje na parking površinama iz člana 20. ove Odluke dozvoljeno je samo uz pravilno istaknutu važeću vinjetu.
Vinjetu iz stava 1 ovog člana izdaje davalac usluge, a na osnovu zahtjeva korisnika usluge. Rok za podnošenje zahtjeva je 31. januar za tekuću kalendarsku godinu.
Svaka vinjeta ima stilizovani grb Općine Travnik, stilizovani logo davaoca usluge, upisanu oznaku javnog parkirališta na koji se odnosi te svoj serijski broj.
Vinjetu je potrebno zalijepiti na vidnom dijelu vjetrobranskog stakla vozila za koje je vinjeta izdana, a korisniku je dozvoljeno parkiranje samo na parkingu na koji se odnosi predmetna vinjeta.
Za svaku kalendarsku godinu koja mora biti jasno naznačena na vinjeti, davalac usluge izdaje nove vinjete koje će se moraju izrađivati u različitim bojama za svaku kalendarsku godinu.
Korisnik je obavezan davaocu usluge prijaviti prodaju ili zamjenu vozila, te promjenu registarskih oznaka vozila za koje je vinjeta izdata.
Parkiranje na parking površinama iz člana 20. ove Odluke ne podrazumijeva rezervaciju određenog parking mjesta, niti davalac usluge odgovara za eventualno nastalu štetu ili krađu vozila.

Član 23.
(Izdavanje vinjete)

Izdavanje vinjete vrši davalac usluge na osnovu odredbi Pravilnika o vršenju usluga na javnim parkiralištima na području Općine Travnik (u daljem tekstu: Pravilnik) kojeg prethodno odobrava Općinsko vijeće Travnik.
Pravo na vinjetu ima fizičko lice-stanar ukoliko na uvid priloži slijedeće dokumente:
1. ličnu kartu,
2. uvjerenje o prebivalištu-CIPS (ne starije od 6 mjeseci),
3. važeću saobraćajnu dozvolu na ime podnosioca zahtjeva,
4. dokaz da je vlasnik, odnosno korisnik stana na navedenoj adresi (ovjeren ugovor o vlasništvu, ovjeren ugovor o zakupu).
Pravo na vinjetu imaju pravna lica i fizička lica koji obavljaju samostalnu djelatnost, ukoliko na uvid prilože slijedeće dokumente:
1. rješenje o registraciji,
2. saobraćajnu dozvolu za službena vozila i
3. dokaz da je vlasnik odnosno korisnik poslovnog objekta na navedenoj adresi (ovjeren ugovor o vlasništvu, ovjeren ugovor o zakupu).
Jedno fizičko lice ima pravo na jednu vinjetu.
Jedno pravno lice ili fizičko lice koje obavlja samostalnu djelatnost ima pravo na jednu vinjetu za službeno vozilo i maksimalno dvije mobilne vinjete za korisnike usluga. Mobilne vinjete koriste se isključivo tokom radnog vremena pravnog lica ili fizičkog lica koje obavlja samostalnu djelatnost.

Član 24.
(Prolazna kartica)

Korisnici usluge iz člana 20. ove Odluke, koji vozila parkiraju na javno parkiralište čiji je ulaz i izlaz regulisan elektronskom kontolnom rampom, obavezni su imati prolaznu karticu za ulazak i izlazak vozila.
Korisnicima iz stava 1 ovog člana, prolaznu karticu izdaje davalac usluge.

Član 25.
(Vinjeta za servisna vozila)

Radi intervencija u objektima kolektivnog stanovanja pravo na vinjetu za servisna vozila na parking površinama iz člana 20. ove Odluke, imaju pravna lica i fizička lica koja obavljaju tu djelatnost.
Servisna vozila na javnim parkinzima mogu biti parkirana, odnosno koristiti pravo te vinjete samo u vrijeme intervencije u objektima.
Vinjetu za servisna vozila izdaje davalac usluge na osnovu podnesenog zahtjeva, uz koji se na uvid prilažu slijedeći dokumenti:
1. rješenje o registraciji društva i
2. saobraćajna dozvola za službena vozila.
Jedno pravno lice ili fizičko lice koje obavlja samostalnu djelatnost ima pravo na tri vinjete za servisna vozila.
Vinjeta za servisna vozila se izdaje na period od 1 (jedan) do 12 (dvanaest) mjeseci u toku tekuće kalendarske godine, i važi za sve parking površine namijenjene za parkiranje vozila stanara u objektima kolektivnog stanovanja.
Vinjeta za servisna vozila ima logo davaoca usluge, oznaku P (oznaka da važi za sve parking površine namijenjene za parkiranje vozila stanara u objektima kolektivnog stanovanja), serijski broj, registarsku oznaku vozila i period na koji se vinjeta izdaje.

Član 26.
(Privremena vinjeta – „gost vinjeta“)

Stanari u objektima kolektivnog stanovanja imaju pravo na kupovinu privremenih vinjeta – „gost vinjeta“. Privremene vinjete se mogu izdati na period do 30 (trideset) dana.
Privremenu vinjetu izdaje davalac usluge na pismeni zahtjev stanara u objektu kolektivnog stanovanja, uz predočenje adrese, odnosno oznake parkinga.
Privremena vinjeta ima sve kao vinjeta iz člana 22. stav 3. ove Odluke uz dodatni period na koji se vinjeta izdaje.

Član 27.
(Parkiranje bez vinjete)

Ukoliko se u toku interventnih akcija koriste parking površine namijenjene za parkiranje vozila stanara u objektima kolektivnog stanovanja, parkiranjem bez istaknute vinjete dozvoljeno je:
1. službenim vozilima Ministarstva unutrašnjih poslova,
2. službenim vozilima Oružanih snaga BiH,
3. službenim vozilima Hitne pomoći,
4. službenim vatrogasnim vozilima,
5. službenim vozilima Državne agencije za istrage i zaštitu BiH.

III- KONTROLA KORIŠTENJA JAVNIH PARKIRALIŠTA, BLOKIRANJE I DEBLOKIRANJE VOZILA

Član 28.
(Kontrolor)

Kontrolu pravilnosti korištenja javnih parkirališta iz člana 6. i parking površina iz člana 19. ove Odluke dužni su da vrše kontrolori koji moraju imati identifikacionu legitimaciju i odgovarajuću opremu koja omogućuje evidentiranje: mjesta i vremena parkiranja, marke, tipa i registarskih oznaka vozila.

Član 29.
(Povreda uslova korištenja javnih parkirališta)

Korisnik usluge čini povredu uslova korištenja javnih parkirališta propisanih ovom Odlukom ako:
1. vozilo nema istaknutu važeću vinjetu,
2. vinjeta nije nalijepljena,
3. vinjeta ne odgovara zoni ili parkiralištu za koji je izdata,
4. vinjeta ne odgovara vozilu za koje je izdata,
5. parkira vozilo suprotno horizontalnoj i vertikalnoj saobraćajnoj signalizaciji,
6. ne istakne, nepravilno istakne ili istakne neodgovarajuću parkirnu kartu s unutrašnje strane vjetrobranskog stakla vozila,
7. prekorači dopušteno vrijeme parkiranja za više od 15 minuta,
8. nepropisno parkira vozilo.

Član 30.
(Blokiranje nepropisno parkiranog vozila)

U slučaju povreda uslova korištenja javnih parkirališta iz člana 28. ove Odluke, ovlašteno službeno lice davaoca usluge izvršit će blokiranje vozila uređajem za blokiranje točkova - „lisicama“.
Prije početka stavljanja uređaja za blokiranje točkova na vozilo, isto se fotografiše u zoni točkova (blatobran, prednji dio vrata i sl.) kako bi se tačno utvrdilo u kakvom je stanju vozilo bilo prije stavljanja blokade. Fotografisanje se vrši radi sprečavanja eventualnih zahtjeva korisnika usluge za isplatu štete za oštećenja koja su već ranije bila na vozilu.
O blokiranju vozila ovlašteno službeno lice davaoca usluge je dužno sačiniti zapisnik u koji se unose podaci o stanju vozila prije i nakon blokade.
Kod blokiranja vozila ovlašteno službeno lice davaoca usluge je dužno, na prednje vjetrobransko staklo ili na drugo vidno mjesto, staviti obavijest da je vozilo blokirano sa uputom korisniku o daljnjem postupanju.
Obavijest mora da sadrži: pravni osnov blokiranja, datum i vrijeme blokiranja vozila, lokaciju parkirališta (broj parkirališta, adresa), marka vozila, registarsku oznaku blokiranog vozila, kontakt telefon, način plaćanja naknade za deblokiranje, pouku o pravnom lijeku i postupak u slučaju neplaćanja troškova deblokiranja.
Nakon blokiranja vozila obavezno se fotografiše blokirani točak i cjelokupno vozilo sa vidljivom registracijom vozila.

Član 31.
(Deblokiranje vozila)

Po pozivu korisnika usluge, čije je vozilo blokirano, ovlašteno službeno lice davaoca usluge dužno je izvršiti deblokadu vozila, bez obzira da li je korisnik platio troškove deblokiranja na licu mjesta ili ne.

Nakon deblokade vozila isto se fotografiše i sačinjava zapisnik o deblokiranju kojeg potpisuju ovlašteno službeno lice davaoca usluge i korisnik usluge.
Korisniku usluge koji nije državljanin BiH i korisniku usluge sa stranim registracijama vozilo će se deblokirati nakon plaćenih troškova deblokade na licu mjesta.

Član 32.
(Troškovi deblokiranja vozila)

Troškove deblokiranja vozila snosi korisnik usluge.
Troškovi deblokiranja mogu se:
1. platiti odmah, na licu mjesta, uz uredno izdati račun od strane ovlaštenog službenog lica davaoca usluge,
2. platiti u roku od 8 (osam) dana.
U slučaju da korisnik usluge u datom trenutku nema novaca za plaćanje troškova za deblokiranje vozila, uplatu troškova može izvršiti naknadno, u roku od 8 (osam) dana u prostorijama davaoca usluge ili na transakcijski račun davaoca usluge.
Ukoliko korisnik usluge u ostavljenom roku ne plati troškove deblokiranja, ovlašteno službeno lice davaoca usluge dužno je komunalnom inspektoru Općine Travnik dostaviti dokaze (zapisnik o blokadi vozila, fotografije vozila, zapisnik o deblokadi vozila, izvještaj o počinjenom prekršaju).
Na osnovu dostavljenih dokaza iz stava 4 ovog člana, komunalni inspektor Općine Travnik pokreće prekršajni postupak.

IV- NAČINI OSTVARENJA I TROŠENJE SREDSTAVA

Član 33.
(Sredstva ostvarena od direktne naplate)

Sredstva ostvarena po osnovu direktne naplate od korisnika usluga, prihodi su davaoca usluga koji ta sredstva troši na plaće i doprinose uposlenih, nabavku opreme i materijala potrebnog za rad davaoca usluge te nabavku opreme i materijala za formiranje i održavanje javnih parkirališta.
Sredstva iz prethodnog stava, troše se u skladu sa Pravilnikom.

Član 34.
(Sredstva ostvarena od prekršajnih naloga)

Sredstva ostvarena po osnovu prekršajnih naloga izdatih na osnovu odredbi ove Odluke su prihodi Općine Travnik i uplaćuju se na poseban račun javnih prihoda Općine Travnik.

Član 35.
(Sredstva ostvarena po osnovu najma)

Sredstva ostvarena po osnovu najma zemljišta su sredstva koje davaoc usluga uplaćuje mjesečno na poseban račun javnih prihoda Općine Travnik samo za komercijalna javna parkirališta formirana na javnoj površini koje davaoc usluga direktno naplaćuje od korisnika usluga po svakom osnovu.
Sredstva iz prethodnog stava ovog člana određuju se Pravilnikom u kojem će biti određena jedinstvena mjesečna cijena po parking mjestu čime se dobije ukupna mjesečna cijena za sva parking mjesta svih javnih parkirališta komercijalnog karaktera.
Sredstva iz stava 1 ovog člana su namjenski prihodi koje Općina Travnik troši na nabavku i ugradnju opreme za poboljšanje sigurnosti saobraćaja na području općine Travnik.

V- NADZOR I KAZNENE ODREDBE

Član 36.
(Nadzor)

Nadzor nad provođenjem ove Odluke vrši komunalni inspektor Službe za inspekcijski nadzor Općine Travnik.

Član 37.
(Prekršaji)

Novčanom kaznom u iznosu od 40,00 do 500,00 KM kaznit će se za prekršaj korisnik usluge ukoliko ne postupi u skladu sa odredbama člana 29. stav 1. tačka 7. i člana 32. stav 3. ove Odluke.
Novčanom kaznom u iznosu od 40,00 KM,kaznit će se za prekršaj pravno lice ukoliko ne postupi u skladu sa odredbama člana 25. stav 2. ove Odluke.
Lice koje u elektronskom smislu ošteti ili blokira rad parking automata iz člana 16. ove Odluke kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 100,00 KM.
Protiv lica koje fizički ošteti ili uništi parking automat, komunalni inspektor pokreće prekršajni postupak kod nadležnog suda za naplatu štete za oštečenje-uništenje imovine.

VI- PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 38.
(Prestanak važenja ranijih propisa)

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi: Odluka o korištenju uređenih parking prostora („Službene novine Općine Travnik“, broj: 7/05)

Član 39.
(Rok za utvrđivanje cijena usluga javnih parkirališta)

U roku od 15 (petnaest) dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, davalac usluge mora izraditi Pravilnik sa cijenama a saglasnost ili primjedbe na isti daje Općinsko vijeće Travnik. U slučaju eventualnih primjedbi od strane Općinskog vijeća, u roku od 15 (petnaest) dana davalac usluga mora izraditi korigovani Pravilnik sa uvaženim primjedbama Općinskog vijeća koje ponovo daje svoju saglasnost ili primjedbe.
Promjenom davaoca usluga, tačnije od pravosnažnog dana odabira drugog davaoca usluga važe rokovi i odredbe iz stava 1 ovog člana.

Član 40.
(Stupanje na snagu)

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenim novinama Općine Travnik.


Broj:
Datum:

Općinsko vijeće Travnik

Predsjedavajuća Općinskog vijeća Travnik

Vlatka Lukić, dipl. teolog

Ocijeni
(0 glasova)
Čitano 3041 puta
Top